Publicat de: Daniel Onaca | 14 Iunie 2012

O propoziţie cu cinci cuvinte

Dacă luăm enunţul simplu „Această propoziţie are cinci cuvinte” s-ar putea crede că el nu mai are nevoie de completări, comentarii, nuanţări ş.a.m.d. Ei bine, în politică nu e deloc aşa. Politicianul are propria sa viziune asupra lui. Pe blogul lui Mordechai am găsit o rapidă (şi incompletă) trecere în revistă a unor posibile interpretări. În opinia observatorului şi cea a comentatorilor de pe blogul său, ele ar suna cam aşa:

Demagogul: Această propoziţie are şase cuvinte!
Radicalul: Această propoziţie are cuvinte!
Naţionalistul: Această propoziţie are cinci cuvinte româneşti!
Insinuantul: Această propoziţie are…
Reformatorul: Aceste cinci cuvinte alcătuiesc propoziţia.

Opozantul: Această propoziţie are cinci cuvinte?
Udemeristul: Acest propoziţie are cinci cuvântul.
Politicianul de dreapta: Această propoziţie deţine cinci cuvinte.
Politicianul de stânga: Această propoziţie are cinci cuvinte. Dar doar unii privilegiaţi se pot bucura de ele.
Boc: Aceastăpropoziţiarecincicuvinteşiarputeafichiarmaimultedacăprogramul… etc.

Băsescu: Dacă vreţi vă număr eu cuvintele şi vedem că nu sunt cinci. Hăhăhă.
EBA: Această cuvinte are cinci.
Vanghelie: Această, deci, propoziţie care este are, deci, cinci cuvinte, ca să fie clar!
Becali: Şi ce dacă are cinci cuvinte? Îmi bag … în cuvintele voastre şi în propoziţia voastră.
Gheorghe Ştefan: Aşastî prohopoziţii ari şinşi di şelea… cuvinti.

Elena Udrea: Eu am să mă informez şi promit să vă comunic câte propoziţii are acest cuvânt.
FMI: Această propoziţie are prea multe cuvinte.
Victor Ponta: În primele 24 de ore ale mele ca premier veţi vedea că propoziţia aceasta are cinci cuvinte!
Oana Roman: Aceasta propozitie are cinci cuvinte, eu v-am cerut una cu de toate!
C Vadim Tudor: Bă, la cât de hoţi sunt ăştia, sunt în stare să ne lase şi fără propoziţia asta.
Ponta: Sa pastram propozitia doar de 5 cuvinte, sa nu poluam fonic.

Crin Antonescu: Această propoziţie şi vreau să mă fac bine înţeles şi de către colegii domnului Boc, şi de către armatele de lăudători ai domnului Băsescu, care seară de seară nu au altceva de făcut, la televiziunea publică, decât să verifice la ce oră se trezeşte Antonescu, această propoziţie are cinci cuvinte, domnilor! Cinci cuvinte! Şi va avea cinci cuvinte indiferent ce veţi face! Iar cetăţenii vă vor demonstra asta la urne.

Otevistul: Această propoziţie are doar cinci cuvinte pentru că restul au fost furate de la popor, dar noi vom veni înapoi şi vom da câte 20.000 de cuvinte la fiecare cetăţean.

Domniile voastre câte cuvinte credeţi că are această propoziţie?

Responses

  1. amuzatu-m-a postarea ta…
    fuseră 5 cuvinte în propoziția mea sau nu? 🙂

    • Nu le-am numărat pt ca merg pe încredere.
      Si acum ceva serios: n-am mai scris pe blog in ultima vreme pt ca mă aflu „in deplasare” la un festival de povestiri orale. (Unii zic ca e cel mai mare din Scandinavia) A început de vineri si tine, ca in fiecare an, pana marți. Vin povestitori din India pana in Alaska. Scriu sub impresia puternica a unui spectacol oferit de Antonio Rocha, brazilian scolit in USA si Franța (fost elev al lui Marcel Marceau, printre alții) – un mim deci, care si-a început cariera la 18 ani. (nu-i exclus sa-si fi incendiare drumurile cu Dan Puric; sunt cam de aceeași vârsta) A fost cel mai impresionant spectacol de acest gen pe care l-am văzut vreodată. Dupa spectacol ne-a spus ca are vreo doua clipuri pe YouTube (N-am apucat sa le caut) si am notat adresa paginii lui de net: http://www.storyinmotion.com Poate gasesti si acolo ceva care sa-ti placa. 🙂

  2. Suuper … mi-a placut articolul!

  3. naspa


Lasă un răspuns

Categorii

