Publicat de: Daniel Onaca | 30 Iunie 2013

Al Piru văzut de scriitorul Şerban Tomşa (2)

Alergia lui Al Piru la prostie era proverbială, deşi se ştia că era foarte indulgent la examene. Odată se prezintă la examen o „catastrofă” în ale literaturii vechi.
– Subiectul, te rog…
– Poftiţi? s-a arătat nedumerit candidatul.
– Te-am întrebat ce subiect ţi-a căzut, a precizat Piru.
– Mi-a căzut Grigore Ureche…
– Bun, a zâmbit Piru. Generos subiect. Te rog să te desfăşori.
– Ştiţi, nu l-am citit pe Grigore Ureche….
– Nu-i nimic, spuse Piru binevoitor. Se mai întămplă… Zi-mi ceva despre Miron Costin.
– Ştiţi, nu l-am citit nici pe Costin…
– Aha, înţeleg, s-a scărpinat în cap profesorul. Dar nu e sfârşitul lumii. Nu e obligatoriu ca toată lumea să-l citească pe Costin. Poate că nici nu merită atenţia dumitale… În condiţiile astea, zi-mi ceva despre Ion Neculce.
– Vă rog să mă iertaţi, dar nu l-am citit nici pe Neculce…
– Bun, a spus îngândurat Piru. E cazul să ne oprim aici. Cât ai luat la lucrarea de la seminar?
– Patru, dom profesor…
– Bine… Cinci de la lucrarea de seminar plus…
– Patru, dom profesor…
– Te rog să nu mă întrerupi, s-a enervat uşor Piru. Cinci de la lucrarea de seminar plus opt de la această examinare cât fac?
– Treisprezece, dom profesor.
– Împărţit la doi?
– Şase cincizeci, dom profesor.
– Cu cincizeci de sutimi de la mine, şapte. Felicitări. Dar puteai, dracului, să te concentrezi mai bine şi să răspunzi pentru o notă mai mare!

Responses

  1. Imi plac foarte tare aceste perle spuse/scrise de tine! N-am pus ghilimele la cuvantul perle, pentru ca nu era cazul!

    • Mă bucur că îţi plac. Şi mie mi-au plăcut, atunci când le-am descoperit pe net. Eu nu am făcut decât să le „perii” puţin, aşa că meritul întreg îi aparţine autorului care le-a consemnat. (în cazul de faţă, scriitorului Şerban Tomşa)
      NB. Bine faci că nu le-ai botezat „perle”. Spune-le trufe, oferite tuturor spre savurare. 🙂 De-a lungul anilor am adunat un coş întreg şi le-am plasat la categoria „Istorii cu artişti şi scriitori”

      • Nu mi-am facut multe probleme ca n-ai intelege diferenta intre „perle” si perle! Astept sa-ti golesti cosul cu minunatii, nu de alta, dar de prostiile ce apar peste tot m-am saturat! Spor la lucru!

  2. Le-am publicat deja la categoria „Traista cu poveşti” 🙂

  3. Ce profesor generos. 🙂 Imi aduce aminte de profesorul meu de filozofie, Radu Saplacan, care nu ne asculta la ore, pentru ca filozofia marxist leninista era in opinia lui o porcarie. Si intr-un an de zile nu am facut nimic.Imi dusesem chitara si ne canta la chitara ori ne spunea bancuri si radeam sa ne prapadim. Era un inteligent si un cultivat,talentat, om de litere, facea parte din cenacluri literare si mereu mergea prin tara. La o teza, se intampla ca Radu, sa nu vina. Si il inlocuieste o alta profesoara, pe care o stiam foarte exigenta. Si incepe, cum era normal:”Scoate-ti o foaie de hartie.” Se aude un fasait. Se uita la noi si zice:”Am sa va dau ceva usor. Scrieti un subiect la alegere”. 😀 Sala incremenita in liniste. Ea continua zambind:”Cred ca a fost cel mai greu subiect”. Intr-o ora am scris cel mai mult. Patru randuri, oricat m-am concentrat. Dar tot am luat nota mare.

    • Da, despre AP nu avusesem o imagine prea luminoasa înainte. In ciuda eruditiei sale, mi se părea un individ sters si, in plus, se număra si printre reprezentanții protocronismului. Numele lui Radu Săplăcan îmi era cunoscut, dar altceva nu-mi aminesc despre el. Îmi pare bine ca m-ai făcut sa-l vad acum mai „in relief”.

      • As putea sa iti povestesc multe despre Radu dar si mai multe stie Zorin Diaconescu, pentru ca au fost buni prieteni si colegi. Era un tip extraordinar si regretul meu si al altora care l-au cunoscut este ca a publicat foarte putin. Mi se pare ca a scos doar o singura carte. Sper sa nu gresesc.

    • Oooo! Fii sigura ca m-as delecta citindu-le.


Lasă un răspuns

Categorii

