Publicat de: Daniel Onaca | 15 Iulie 2013

Una cu Fane Babanu

Ştefan cel Mare şi Preda fugeau de turci. Ajung într-o pădure, zice Preda:
– Măria Ta, ne ajung turcii din urmă, hai să ne suim în copaci.
Se urcă ei într-un copac, după câteva minute trec turcii pe sub ei, caută prin tufişuri, trec mai departe. Zice Ştefan:
– Predo, eu nu mai pot, îmi dau drumul.
– Măria Ta, nu îţi da drumul, te prind turcii Măria Ta!
Mai trece o oră, turcii pe sub ei îi căutau de zor. Zice Ştefan:
– Bă, Predo, bă am obosit, îmi dau drumul.
– Măria Ta, nu îţi da drumul, te prind turcii, rămâne ţara fără domnitor, nu se poate Măria Ta!
– Bine Predo, bine.
Mai trece o oră turcii pe sub ei grămadă.
– Predo, asta a fost, eu îmi dau drumul.
– Măria Ta, ai milă de noi, nu ne lăsa pradă turcilor, fără Măria Ta se duce ţara de râpă!
– Bine mă Predo, da’ măcar la cal pot să-i dau drumul?

Responses

  1. Cata energie putea sa aiba ca pana si calul l-a urcat in copac. 🙂

  2. Nu degeaba era el mare şi sfânt, pe deasupra!


Lasă un răspuns

Categorii

