Publicat de: Daniel Onaca | 29 Iulie 2015

Violul ca divertisment popular: „Țărăncuță, țărăncuță”…

De la daci ni se trage!

Cabal in Kabul

Image

Apropo de nonșalanța cu care e privit la noi violul, uneori chiar de către rudele victimei, să cântăm în cor versurile acestei romanțe despre un viol sătesc anunțat, romanță pe care, de altfel, toată copilaria mea, femeile din familie o cintau in cor, extatic.

Intr-o lume normală, ar trebui să rămânem inmarmuriți, astazi, de violenta mesajului. Cântă vecinul :

Țărăncuță, țărăncuță,
Cu bujori in obrajori,
De ce-mi cauti tu pricină?
Vrei sa uit ca-mi esti vecină
Cand imi tii calea-n gradină
Noaptea cand e luna-n nori?”

Adică tot aia amărâta e de vina ca i-a ieşit înainte brutei, ducindu-se după apă. Dupa care:

De data asta, măi fată,
Zi bodaproste c-ai scăpat
Dar de te prind eu altă dată,
Să știi că intru in păcat

Violul anuntat, pre-programat, ante-disculpat, pentru ca, nu-i asa?, el o prevenise, dar ea i-a “tinut calea-n gradina”… “noaptea cand e luna-n…

Vezi articol original 231 de cuvinte mai mult

Responses

  1. 😦 …


Lasă un răspuns

Categorii

