Publicat de: Daniel Onaca | 2 Noiembrie 2015

Aguride la desert. Dan Alexe

Opinii incomode despre respect

Dan Alexe 2Nu, nu sunt obligat să am “respect” pentru religia ta. Dacă ai avea credință autentică, sinceră, ea n-ar fi rănită de sarcasmul meu și n-ar avea nevoie de confirmarea „respectului” meu. Sfântul Anton nu cerea arțăgos si insistent “respect”. Atitudinea ta confirmă conceptul meu de „respect” văzut ca o obsesie de alcoolici… Este o atitudine fățarnică, agresivă și ucigătoare de libertate, mai ales știind că ceea ce citim pe net e alcătuit în proporție covârșitoare din elucubrații demente și rău formulate. Datorită ție și vouă, mediul virtual, în loc de forumul de libertate care ne era anunțat, devine din ce în ce mai mult o arenă sterilă populată de mimi cu maniere afectate.

Ni se cere în permanență să arătăm “respect” pentru opiniile celorlalți. Pe lângă faptul că nu trebuie să am „respect” pentru tâmpenii leneșe și cel mai adesea inculte, fixația cu respectul e doar o obsesie de alcoolici est-europeni… Numai bețivii, în vreme ce le vorbești rațional, te prind de-un nasture și ți-l învârt, fixându-te amenințător-umed: „Mă, tu mă respecți?” La ruși, când cineva te intreabă „Tы меня уважаешь?” e clar beat și potențial periculos.

Lasă un răspuns

Categorii

