Publicat de: Daniel Onaca | 24 Decembrie 2015

Un dar neașteptat (2)

Surpriza lui Peter

Când, în sfârșit, ușa s-a deschis și Maggi l-a întâmpinat în prag, Peter avea un aer obosit. Sărmanul soț: la cei douăzeci și doi de ani ai săi, era deja un om cu slujbă, cu familie și responsabilități. Chiar dacă un copil încă nu apucaseră să facă împreună. Când l-a îmbrățișat, Maggi a simțit la el o reacție necunoscută până atunci. Semăna cu cea a unui câine amușinând o pasăre căzută în iarbă. Și-a dat capul pe spate și l-a privit în ochi. Expresia lor a făcut-o să-i fie teamă. Nu pentru că ar fi exprimat enervare. Nici măcar surpriză, nici tristețe, nici nedumerire… niciunul din sentimentele care bănuise că se vor naște în sufletul lui și pe care se pregătise să le întâmpine. Expresia întipărită pe fața lui Peter era stranie. Maggi încercă să evite dezastrul:

– Peter, dragule, nu mă privi așa. Am renunțat la păr pentru că am vrut să-ți fac un dar frumos de Crăciun. Nu fi trist. O să crească din nou, ai să vezi. Doar ști că părul meu crește foarte repede. Crăciun fericit!

– Ți-ai tăiat părul?! îngăimă Peter, ca și cum toate cuvintele femeii sale au trecut pe lângă el, fără să le audă.

– L-am tăiat și l-am vândut, spuse Maggi. Nu-ți place cum arăt? Sunt tot eu, chiar și fără el. Nu crezi?!

Peter aruncă o privire prin cămăruță ca și cum ar fi căutat ceva.

– Vrei să spui că… părul tău nu mai este?

– Nu mai căuta după el, dragule, spuse Maggi. L-am vândut, doar ți-am spus. E ajunul Crăciunului. Fii bun cu mine pentru ca am făcut-o de dragul tău.

Peter o privea fără să mai scoată un cuvânt.

– Poate că zilele părului meu au fost numărate, continuă Maggi.

Apoi își încolăci brațele după gâtul lui, vorbindu-i cu dulceață:

–… Dar zilele iubirii mele pentru tine, nimeni nu le va putea număra vreodată!

Îl sărută apăsat apoi îl privi în ochi, și-i vorbi schimbând iarăși tonul:

– Haide să ne așezăm la masă. Pe urmă îți arăt surpriza pe care ți-am pregătit-o.

(Va urma)

 

Lasă un răspuns

Categorii

