Publicat de: Daniel Onaca | 21 Februarie 2016

Avva de la Măcin și patima fumatului

Croiala întrebărilor

Bătrânul avvă, când stătea odată pe pragul chilioarei, împreună cu ucenicul său, îi vorbi astfel:

”Răspunsul pe care-l primeşti de la cineva atârnă și de felul cum știi să ticluiești întrebarea. Ca să înțelegi lucrul ăsta, uite, îți povestesc o întâmplare din tinerețea mea neștiutoare. Pe vremea când mă pripășisem la o mănăstire, ascunsă pe undeva prin pădurile Moldovei, mă plimbam într-o zi împreună cu un alt novice pe aleile din curtea ei. Rosteam pe de rost și tâlcuiam versete din Biblie. Deodată ne-a venit pofta să fumăm o ţigară. Tutun și foaie aveam noi amândoi, dar ne temeam să nu încălcăm astfel vreo regulă a locașului. Ne-am dus atunci, fiecare în parte, să-l întrebăm pe părintele stareţ. Eu l-am găsit treaz, abia ce-și terminase rugăciunile și, când l-am întrebat dacă puteam citi Biblia în timp ce fumam, starețul m-a oprit cu hotărâre în glas.

A doua zi iar l-am întâlnit pe fratele meu, pe o aleie din spatele mănăstirii. Citea din Cartea Sfântă și fuma fără nici o fereală.

– Frate, l-am prevenit eu atunci, starețul mi-a spus că e interzis să fumez când citesc Biblia.

Novicele m-a privit o clipă nedumerit apoi a dat din umeri și mi-a răspuns:

– Mie mi-a spus că sunt slobod să citesc Biblia și când fumez.”

Lasă un răspuns

Categorii

