Publicat de: Daniel Onaca | 26 Martie 2016

Avva de la Măcin și ucenicul cel nou

Răspunsul potrivit

Un tânăr a mers odată la avva de pe muntele Măcin, și i-a cerut să-l ia la el ca ucenic. Avva l-a cercetat din ochi apoi l-a întrebat:

– Cine ești tu?

– Eu, îi răspunse tânărul, sunt nepotul preotului de la biserica din…

Bătrânul l-a întrerupt imediat spunându-i:

– Nu te-am întrebat, cine a fost unchiul sau bunicul tău, te-am întrebat cine ești TU!

– Eu am fost înainte novis la mănăstirea… (cutare) și ucenic la avva… (cutărică).

– Nu te-am întrebat, ce ai fost înainte, te-am întrebat cine ești ACUM!

– Sunt creștin ortodox, la fel ca și părinții mei dreptcredincioși.

– Nu te-am întrebat, nici care este credința ta, nici cea a părinților tăi, te-am întrebat cine EȘTI!

– Sunt român adevărat, care din moși-strămoși…

– Nu te-am întrebat, care este naționalitatea ta, te-am întrebat cine EȘTI!

– Sunt băștinaș din partea locului.

– Nu te-am întrebat, unde te-ai născut, te-am întrebat cine EȘTI!

– Sunt un tânăr care a absolvit seminariul de la…

– Nu te-am întrebat, ce fel de seminariu ai absolvit, te-am întrebat cine EȘTI.

– Sunt un om neînsurat.

– Nu te-am întrebat, care este starea ta civilă, te-am întrebat cine EȘTI!

– Sunt un ins obosit de viață, răspunse tânărul exasperat.

– Nu te-am întrebat, cum te simți, te-am întrebat cine EȘTI!

Încurcat de insistențele avvei, tânărul nu mai știu ce să răspundă.

– Nu știu, recunoscu el.

Atunci avva îi puse mâna pe umăr și-i zise:

– Ei, fiule, dacă nu știi, atunci fii bine-venit în sihăstria mea și vom căuta să găsim răspunsul împreună.

Lasă un răspuns

Categorii

