Publicat de: Daniel Onaca | 16 Mai 2016

O trufă de luna mai. Dan Liviu Boeriu

Amintiri din tinerețe

Ședințele de scară sunt întotdeauna memorabile. Ultima la care am participat avea ca punct arzător pe ordinea de zi „instrucția” pe care urma să ne-o facă șeful de lucrări al echipei care a înlocuit țevile din subsol. Omul, doi pe doi, cu o burtă imensă care împungea materialul albastru al salopetei, își ia rolul în serios. Își dă spre ceafă basca de o culoare incertă și, încrucișându-și mâinile la piept, începe cu reproșurile. Are și spectatori pe măsură: pensionarele din bloc, vreo doi vecini mai apatici și eu, cel mai tânăr.

– Să știți că am găsit multe prostii în țevile vechi.

Își rotește privirea, ca să vadă cât de speriați suntem. Eu mă grăbesc, am de ajuns undeva. N-am timp să ascult. Dau să plec, dar șeful mă oprește.

– Domnu’, nu vă interesează?

– Nu prea, că nu mă simt cu musca pe căciulă.

Șeful se uită urât la mine și, trăgând aer în piept, spune:

– Am găsit și prezervative care înfundau țevile.

Pensionarele tac subit. Eu ridic privirea senin și spun:

– Eu nu folosesc așa ceva, îmi pare rău.

Și mă îndrept spre ieșire. Șeful, nevenindu-i să creadă că abandonez lupta, încearcă o indiscreție, ca să mă provoace:

– Dar cum de nu folosești prezervativul?

Rânjește triumfător, cu aerul că mi-a zis-o, făcându-mă de râs în fața vecinilor. Eu ies din scară și, înainte să închid ușa, mă întorc și îi spun din prag:

– Mă strânge.

Lasă un răspuns

Categorii

