Publicat de: Daniel Onaca | 6 Octombrie 2016

Poveștile bibliotecarului de la cetatea din munții Shkiperiei (10)

Darurile celor trei feciori

2Trei fii au plecat de acasă şi au ajuns toți oameni mari. Reîntâlnindu-se după o vreme, au început să laude cadourile pe care le-au făcut fiecare mamei lor.

– Eu i-am făcut mamei o casă imensă!

– Iar eu i-am trimis un o trăsură cu doi cai de rasă!

– Eu cred că v-am întrecut pe amândoi! Voi ştiţi cât de mult îi place mamei să citească Biblia. Ei, acum pentru că nu mai vede să citească i-am trimis un papagal mare care ştie să recite toată Biblia pe de rost. L-am găsit într-o piață din Marakesh și am plătit pentru el o avere, dar a meritat sacrificiul. Mama trebuie să zică numai ce capitol vrea să audă şi papagalul îl recită!

După ceva timp, mama scrie fiecăruia câte o scrisoare. Primului dintre ei i-a scris astfel: ”Dragă fiule, îți mulțumesc pentru casa în care stau acum. Eu însă stau doar într-o singură cameră și îmi este tare greu să fac curăţenie în toată casa.”

Celui de al doilea i-a scris: “Dragul meu fiu, mă bucur că te-ai gândit la mine și că mi-ai trimis rădvanul cu cai. Eu însă sunt prea bătrână ca să mai fac călătorii iar îngrijitul cailor îmi ia o groază de vreme.”

Ultimului dintre fii i-a scris : “Iubitul meu fiu, îți mulțumesc pentru darul făcut și pentru că ştii ce-i place mamei tale. Puiul a fost delicios!”

Lasă un răspuns

Categorii

