Publicat de: Daniel Onaca | 16 Octombrie 2016

Învățăturile pseudo-avvei de la Măcin

Perle false și perle adevărate

Avva 2La pustnicul de pe munte a sosit odată un tânăr peregrin, care l-a întrebat:

– Sfinte părinte, am bătut cale lungă până aici pentru că am auzit de marea ta înțelepciune și de aceea tare m-aș bucura și mult ți-aș fi îndatorat, dacă mi-ai spune și mie, care este diferența dintre o perlă și o femeie?

Avva l-a privit cu ochi blânzi și i-a răspuns:

– Diferența, dragul meu, nu este alta fără decât aceea că perla poate fi înșirată pe la amândouă capetele, pe câtă vreme femeia numai pe la un capăt.

Peregrinul l-a ascultat cu respectul cuvenit, dar totuși nu s-a putut opri să obiecteze:

– Sfinția ta, te rog, nu mi-o lua în nume de rău, dar eu, pe unde am umblat, am auzit că unele femei se lasă, cum spui matale, ”înșirate” pe la ambele capete!

Bătrânul a surâs iarăși înțelegător apoi i-a dat o lămurire și mai adâncă:

– Ehei, tinere, apoi atunci poți să știi că acelea nu sunt femei, ci adevărate perle!

Lasă un răspuns

Categorii

