Publicat de: Daniel Onaca | 7 Noiembrie 2016

Surâsul de luni. Un proces sumar

Pățania unui fermier american

Un fermier pe nume Clyde a suferit un accident rutier. La proces, avocatul pus la patru ace al companiei de transport pârâte îl interoghează:

— Nu ai spus dumneata, la locul accidentului, citez: „Mă simt bine”?

— Păi, răspunde Clyde, să vă povestesc ce s-a întâmplat. Tocmai îmi urcasem în camion vaca preferată, pe Bessie…

— Nu ți-am cerut detalii, îl întrerupe avocatul. Răspunde doar la întrebare! N-ai spus dumneata, la locul accidentului, „Mă simt bine”?

Clyde continuă:

— Păi, tocmai o urcasem pe Bessie în camion și mergeam pe autostradă…

Avocatul îl întrerupe din nou și de această dată se adresează judecătorului:

— Onorată Instanță, încerc aici să stabilesc că, la locul accidentului, acest om i-a spus polițistului de la circulație că se simte bine. Acum, la câteva săptămâni după accident, l-a dat în judecată pe clientul meu. Mie îmi pare un escroc. Vă rog să-i cereți să răspundă la întrebare.

Dar judecătorul vrea să audă povestea lui Clyde, așa că îi spune avocatului:

— Aș vrea să aud ce are el de zis despre vaca lui preferată, Bessie.

După ce îi mulțumește judecătorului, fermierul își continuă povestea:

— Păi, așa cum spuneam, tocmai o urcasem pe Bessie, vaca mea preferată, în camion și mergeam pe autostradă, când tirul ăla uriaș n-a oprit la semnul de stop și a intrat direct în mine, din lateral. Eu am fost aruncat într-un șanț, iar Bessie în altul. O auzeam cum muge și geme. Îmi dădeam seama după sunetele pe care le scotea că era ca vai de ea. La scurt timp după accident, la fața locului a venit un polițist. Auzind-o pe Bessie mugind și gemând, s-a dus la ea. După ce a văzut-o și și-a dat seama în ce stare proastă era, și-a scos arma și a împușcat-o între ochi. Pe urmă, a traversat autostrada și a venit încoace, cu arma în mână, s-a uitat la mine și m-a întrebat: „Dumneata cum te simți?” Ei, ce mama dracului puteam eu să-i răspund?

Lasă un răspuns

Categorii

