Publicat de: Daniel Onaca | 9 Noiembrie 2016

Blues-ul zilei de miercuri

Tânguire de noiembrie © Daniel Onaca

 

Mi-a spus iubita… nu-i multă vreme de atunci…

Ei, da spunea iubita (e ceva vreme de atunci),

– de cu seară până-n zori –

că îi place să primească sărutări şi vorbe dulci.

 

Ştiu c-a plecat, dar nu-mi făleşte;

chiar şi noiembrie se pleacă.

Doar şi ramul ce-’nfloreşte se mai scutură oleacă.

 

Mi-a spus iubita… la mine-n braţe ca sub scut…

Aşa-mi spunea iubita (ascunsă-n braţe ca sub scut,

repetând de zeci de ori),

că nu ştie alt refugiu mai tihnit şi mai plăcut.

 

Visul s-a stins, dar nu-mi făleşte;

chiar şi noiembrie se stinge.

Nu tot jarul ce mocneşte dăinuie chiar şi când ninge.

 

Mi-a spus iubita… sunt multe veacuri de atunci…

O, da; mi-a spus iubita (e dusă vremea; pe atunci

îi povesteam adeseori)

că îi place să m-asculte înșirându-i basme lungi.

 

Acum s-a dus, dar nu-mi făleşte;

chiar şi noiembrie se duce.

Inima la loc va creşte, coborâtă de pe cruce.

Lasă un răspuns

Categorii

