Publicat de: Daniel Onaca | 21 Februarie 2017

Lecția de suedeză (2) Și noi vrem să ne pensionăm!

Begäran om pensionering

Kroppens organ ville gå i pension, och de samlas till ett möte. Ögonen tar till orda och säger:

– Jag har sett så många dåliga saker, så jag skulle vilja gå i pension och bosätta mig på en undanskymd ställe!

Öronen säger likadant:

– Jag har redan hört så många dåliga saker, så jag vill dra mig tillbaka till en plats som är mindre utsatt!

– Jag skulle också vilja gå i pension, hördes en röst från raden längs back.

Presidiumets ordförande blev arg och skrek:

– Den som talade oanmäld, var god o stå upp!

– Tja, om jag kunde stå upp, skulle jag gå i pension då?

 

Varianta românească. Pensionare la cerere

Organele corporale vor să iasă la pensie, de aceea fac şedinţă. Ochiul se înscrie la cuvânt și spune:

– Eu am văzut atâtea lucruri urâte, aşa că aş vrea să mă retrag într-un loc mai puțin expus!

Urechea spune și ea:

– Eu am auzit deja atâtea lucruri urâte, aşa că aş vrea să ies la pensie și să stau într-un loc mai liniştit!

– Şi eu aş vrea să ies în pensie, se aude o voce din ultimul rând.

Preşedintele prezidiului se enervează şi strigă:

– Ia să se scoale cine a vorbit neîntrebat!

– Ei, dacă aş putea să mă mai scol, aş ieşi la pensie?

Lasă un răspuns

Categorii

