Publicat de: Daniel Onaca | 1 Martie 2017

Năravuri balcanice?

Răutate, complexe, manele și citate din Poptamaș (Mantzy)

În ochii oamenilor din București văd Antena 3, văd răutate, văd spaimă, văd complexe, văd manele, văd citate din Poptamaș. Din cinci oameni pe lângă care trec pe stradă, pot să bag mâna în foc că doi sunt nebuni și alți doi pe cale să devină nebuni.

Uită-te la nebunul ăsta cu bască cu moț de tractorist și pantaloni de stofă ieftină. Are peste 60 de ani, dar escaladează un gard care desparte trotuarul de stradă. Vrea musai să traverseze pe acolo, slalomând printre mașini, deși trecerea de pietoni e la 50 de metri. Cățărarea e anevoioasă, dar nu mai anevoioasă decât coborârea. Desprinderea de gard face ca un crac să i se agațe de un țumburuș din scheletul oribil de metal. Acum o să se împiedice și o să-și spargă capul de asfalt. Dar nu se împiedică. A scăpat, căcăciosul! Îl văd cum își calculează că imediat după Matizul galben o să traverseze. Corpul lui găsește resurse nebănuite și se arcuiește ca al unui ghepard, apoi moșul o zbughește prin fața Opelului. Îl ratează la mustață. Uite-o și pe asta, citește 50 de umbre ale lu’ ăla în metrou. E frumoasă, are piele de turcoaică și ochi migdalați, ochi pe care îi ridică din carte și și-i înfige fără rușine într-ai mei. Încerc să o întreb din priviri: “De ce citești căcatul ăla de față cu mine?…”. Conversațiile din priviri nu îmi ies niciodată. Turcoaica își coboară din nou privirea în carte și eu mă trezesc că sunt gelos pe Grey.

Ies de la metrou și, pe Moșilor, vine spre mine un tip cu părul ca Al Bano și Romina Power. Ochelari de soare de fițe, vestă de fâș, blugi prespălați. Dacă-l vezi de la distanță, pare un șmecher OK, un trendsetter de Pantelimon așa. Dacă-l vezi de aproape, miroase a pișat. Creierul îmi decriptează mirosul de pișat mai repede decât cuvintele lui: ”Boss, îmi dai și mie o țigară? Ți-o plătesc altădată.”

Mă opresc descumpănit și fac ochii mari. ”Când altădată?” De data asta el pare descumpănit. ”Cum când?” ”Păi, când îmi dai banii? Îți las un număr de telefon, sau cum facem?” Îl ocolesc și las mirosul de pișat în urmă.

Responses

  1. E foarte bun articolul. Dar nu era mai cinstit sa fi scris negru pe alb ca este articolul lui Mantog? Sau pus un link spre original? Intreb si eu…

    • Ba da, așa ar fi trebuit făcut, dacă as fi păstrat de la început informațiile. Din păcate nu dispun decât de datele reproduse în postare. Asta pentru ca atunci când am copiat textul nu mi-a trecut prin minte ca îl voi face public vreodată. La vremea aceea l-am colectionat doar pentru propria mea… „delectare”. Îmi cer scuze pentru neglijență.


Lasă un răspuns

Categorii

