Publicat de: Daniel Onaca | 11 Martie 2017

Gândul zilei. Mihai Șora

Mihai ȘoraDespre protestul cetățenilor

Trebuie să fii lipsit de simțul conducerii corecte ca să nu-l iei în seamă. Conducerea corectă fiind cea care vizează binele ansamblului social pe care-l conduci. Când mă duc să protestez, la o sută de ani, primul lucru pe care NU-l simt, la care NU mă refer este faptul că am o sută de ani. Eu mă duc să protestez ca un cetățean al acestei țări. Un cetățean liber, care își trimite delegați care să-l conducă. EU i-am trimis acolo ca să mă conducă.

I-am luat de-acolo (de unde nu erau nimic) și am spus „mergeți și conduceți-mă; voi sunteți deștepți, cultivați, informați și așa mai departe. Și de bună credință.“ Buna-credință fiind temelia pe care celelalte calități pe care le-am invocat adineaori pot sta articulându-se între ele, în așa fel încât să fie benefice pentru cetățenii acestei țări. Nu eu, Mihai Șora! Ci eu, cetățeanul acestei țări, v-am trimis să mă conduceți! Dar cu mandatul pe care vi l-am dat eu, în numele acestui mandat și în conformitate cu acest mandat. Nu v-am trimis acolo ca – odată ajunși – să nechezați cum vreți voi!

Lasă un răspuns

Categorii

