Publicat de: Daniel Onaca | 4 Aprilie 2017

Absurdul românesc. Ian Cornelius

Cu trenul de la Sibiu la București

Drumul a durat șapte ore cu tot cu întârzierea. Stăteam foarte confortabil, în jurul meu erau multe locuri libere, mă uitam la peisaj, mai ațipeam puțin și la un moment dat mi s-a făcut sete. Știam că este un vagon-restaurant, l-am întrebat pe conductor, care mi-a spus că trebuie să trec prin alte trei vagoane până acolo. Mai întâi am descoperit că ușile dintre vagoane nu se deschideau automat, ca în Europa, ci trebuia să le tragi și în momentul când ajungeai între ele încercau să te decapiteze. Am dus o luptă cu obiectul à la Charlie Chaplin și după ce, în sfârșit, credeam că am ajuns la destinație, am văzut că ușile de la vagonul din fața mea erau prinse cu un lanț de fier de care n-am mai văzut de vreo 50 de ani. Întâmplător, în apropiere era un conductor.

– Ce-i cu lanțul ăsta?, îl întreb.

– E pus ca să nu treacă lumea pe-aici, zice.

– Cum să nu trec, acolo-i vagonul-restaurant și eu cred că am dreptul să merg acolo, răspund.

– E adevărat, numai că aici e vagonul de dormit și dacă treceți pe-acolo îi treziți pe ăia.

– Vreau să ajung la vagonul-restaurant, sunt un om foarte rău, insist.

– Nu se poate, zice și nașu’.

– Ba se poate, zic și eu.

Până la urmă, a bătut în ușă și a venit unul și a deschis lanțul, am trecut prin vagonul de dormit și am ajuns la restaurant. La întoarcere i-am spus conductorului:

– Domnule, am o idee, ce-ar fi dacă pe viitor ați pune întâi vagonul restaurant și pe urmă cel de dormit?

– Da, aveți dreptate, da’ nu aranjez eu vagoanele astea.

Lasă un răspuns

Categorii

