Publicat de: Daniel Onaca | 11 Aprilie 2017

Gândul zilei. Gabriel Liiceanu

G LiiceanuDatoria de cetățean a fiecăruia

Reprezentații sunt chemați nu numai să voteze o dată la patru ani, ci trebuie să vegheze în permanență la felul în care își fac treaba reprezentanții. („Ziua muncim, noaptea vă păzim.”) De ce? Pentru că orice funcție importantă într-un stat se termină, am văzut, cu urcatul puterii la cap. Când puterea nu poate fi controlată, ea sfârșește, chiar și în democrații, în paranoie și corupție. Orice individ în democrație e obligat moral și politic, indiferent de meseria pe care o are, să-și exerseze funcția de supraveghetor al puterii, adică meseria supremă de cetățean. E obligat, spre binele lui, să nu somnoleze.

Responses

  1. Încerc să înțeleg oamenii. Ca scriitor, ca om care câștigă banii din folosirea cuvintelor, este esențial să-i înțelegi pe oameni pentru că doar așa ceea ce spui poate ajunge la ei și ei să vrea să te citească mai departe.
    Accept orice defect în om; nu, nu-l accept, mă depărtez de omul respectiv, dar vreau să spun că pot înțelege de ce cineva e mârlan, zgârcit, credul, iresponsbil. Ceea ce nu pot înțelege este cum se poate urca puterea la cap. Pentru mine, care sunt genul descris cel mai bine de Ps.131 – 1 Doamne, eu n-am o inimă îngâmfată, nici priviri trufaşe, nu mă îndeletnicesc cu lucruri prea mari şi* prea înalte pentru mine. 2 Dimpotrivă, sufletul îmi este liniştit şi potolit, ca* un copil înţărcat, care stă lângă mamă-sa; da, sufletul meu este ca un copil înţărcat. – ei bine, chiar nu pot înțelege de ce să lași puterea să ți se urce la cap.
    Am și eu limitele mele, nu-s foarte inteligentă, se pare!


Lasă un răspuns

Categorii

