Când s-a construit calea ferată Ploieşti-Predeal (1879) a fost folosită linia
Bucureşti-Ploieşti, construită deja în 1872. Constructorii liniei au legat-o direct la cea existentă în Gara Ploieşti. Rezultatul a fost acela că trenurile de la Bucureşti care mergeau spre Ardeal erau oprite în gară, locomotiva decuplată de la garnitură, scoasă pe o linie de manevră, întoarsă pe o placă turnantă şi cuplată din nou, dar, de data asta, direcţionată pe linia spre Predeal.
Prin această manevră, ultimul vagon al trenului venit de la Bucureşti, devenea primul în noua garnitură iar mai târziu a apărut expresia bine-cunoscută.
merci. dintotdeauna am folosit această expresie, dar niciodată nu am bănuit de ce, că de știut … nici atât!
eu mă gândeam că se referă la faptul că localitatea Ploiești are 3 gări (într-o vreme le foloseam des!) și fiecare e în altă direcție, deci pe unde te întorci găsești cale de scăpare!
By: eumiealmeu on 7 septembrie 2012
at 5:49 pm
multumesc! Nu stiam si nu cred ca o stiu multi.
By: Cornelia M. Balas on 7 noiembrie 2012
at 6:52 pm
Sunt atâtea lucruri interesante pe care nu le știm si atâția oameni fermecatori pe care nu-i cunoastem…
By: Daniel Onaca on 7 noiembrie 2012
at 7:20 pm