Publicat de: Daniel Onaca | 22 septembrie 2015

O scrisoare uitată de astă vară

Cum aduc românii ploaia în secolul XXI

(Sursa: http://www.cronicipebune.ro/cum-aduc-romanii-ploaia-in-secolul-xxi)

Ce face un român când nu plouă afară și nu se face grâul? Face sisteme de irigații? Se dă peste cap să obțină fonduri europene pentru modernizarea agriculturii? Ei, aș! Unde te crezi? In Europa? Nu. Românii adună 23 de preoți și execută dansul ploii.

Scrisoare din Botosangeles:

Rugatoarele“Sunt Gheorghiță din Botoșani, consilier la Primărie, și la noi nu plouă de 7 săptămâni. Si ne-am strâns cu mic cu mare, 2000 de oameni, în centrul orașului și am zis: “Acu’ ce e de făcut?” Unu’ a propus să punem mâna pe lopeti, să aducem pompe și să ne apucăm de irigat. Mie mi s-a părut o idee bună, dar l-au bătut. I-au tras o mamă de bătaie, săracu, de nu mai știe de el.

Vasile a zis să stropim din cisternele pompierilor. Acum are trei zile de spitalizare, dar se va face bine.

Altul a zis să îi spună lui Domn primar să depună dosare ca să acceseze niște fonduri europene. Pe ăsta l-a bătut Domn Primar, că s-a enervat că i-a spus lui ce să facă.

Altul a propus să chemăm ploaia.“Da, am văzut și eu în filme!”, i-am zis. “Dar noi nu avem indieni!”

“Să chemăm vrăjitoare”, au zis babele.

Dar, cea mai buna idee tot Domn Primar a avut-o: “Să chemăm un popă, că și așa stă degeaba!”

Atunci a intervenit Ion, paznicul de la fostul CAP: “Dar un preot nu are putere ca un indian care cheamă ploaia”. “Atunci să îi chemăm pe toți”. Si… asta e povestea noastră.

2000 de oameni cu 23 de preoți în frunte mergem pe străzile orașului și chemăm ploaia. Domn Primar este deștept, are și un proiect pe termen lung: dacă nu merge așa, ne dezbrăcăm la pielea goală și executăm dansul ploii în timp ce dansăm și batem în tobe. Nu e prost, că doar nu l-am ales degeaba!

Hai, că vă las, trebuie să strâng 50-60 de preoți să cânte ceva ca să se facă vinu’ și țuica la toamnă!”


Răspunsuri

  1. Asta nu e gluma , ESTE ADEVARAT , se intampla in Moldova .si apoi mai avem pretentii nu stiu de care.

    • Da, nici eu nu am perceput-o ca pe o glumă, cel mult ca pe un fel de haz de necaz.


Lasă un comentariu

Categorii