Publicat de: Daniel Onaca | 23 martie 2017

Voci din Banat. Caricaturistul Ștefan Popa

Ștefan PopaTimișoara de altădată

Timişoara era odată un oraş multietnic. Pe străzile ei se vorbeau trei limbi: maghiară, germană şi română. Am avut şi am şi acuma prieteni unguri şi nemţi. Eu, prin 1974, am mai prins acele vremuri frumoase. Era un oraş curat și civilizat. Se ofereau locurile în tramvai bătrânilor, femeilor, nu se scuipa pe stradă, nu se mâncau seminţe, nu se înjura. După aceea s-a umplut de vinituri. Asta înseamnă să plece lumea bună şi să vină lumea rea. Energiile pozitive au fost înlocuite cu energii negative.

Eu merg foarte mult prin ţară şi vă spun că mi-e greu să mai discut cu cineva care este de dincolo de Munţii Carpaţi. Nu sunt secesionist. Dar ei nu au nimic în cap, sunt oameni primitivi. Uitaţi-vă la televiziunile care se desfăşoară în Bucureşti. Dacă îmi arătaţi una despre care să spui ceva bun… Nu avem oameni, producători… La noi, televizunea face educaţia ratingului, adică a majorităţii populaţiei.


Lasă un comentariu

Categorii